U Kouzelné pavučiny
• Příběhy • Články • Návody • Překlady •

Absolutorium: Díl 4. - Šití s plyší

11. února 2017 v 17:02 | Haru 【春】 |  Navrhování
Cesta od prvního návrhu k finálnímu byla zdlouhavá. Byla to ale zábavná procházka, i když člověk občas zakopne o nějaký ten balvan. Pojďme se podívat, jak se vlastně šije takový plyšák (na amatérské úrovni).

Nejdříve se prokoušeme tím nudnějším. Tělo všech plyšáků bylo stejné. Krychle z bavlněné látky, na které byl natištěný vzor a v něm schované nejen tajné zprávy, ale i suché zipy. Druhá část suchých zipů byla na hlavičce, packách a ocáscích.

Se šitím plyšáků jsem zkušenosti neměla, všechno jsem se učila za pochodu. Na praxi, z internetu, metodou pokus - omyl... Výše je první prototyp tělíčka. Nevěděla jsem, jak moc budou suché zipy a vycpávka krychli deformovat, a tak jsem každou ze stran vyztužila tenkým molitanem. Nijak jsem ho nezajišťovala, ve finální verzi drží jenom díky tlaku výplně. Pokoušela jsem se ji přišít k okrajům, ale je to jako zápasit s větrnými mlýny, takže musely zůstat navolno.

Než jsem začala kostku šít dohromady, musela jsem nakoupit pořádnou zásobu suchého zipu, a začít vystříhávat přesné tvary, které jsem pak přišívala na látku. Piplačka největšího kalibru. Když to viděly ženský na praxi, vstávaly jim vlasy hrůzou při představě, že by to musely taky dělat. Nejspíš by to šlo i nalepit, ale nejdřív nějaké lepidlo pořídit, otestovat ho, a pak si dávat pozor, abych neupatlala všechno okolo... Šití mi přišlo praktičtější. Pak už jen dát kostku dokupy, vložit molitan, vycpat, ručně zašít díru, a bylo dokonáno. A málem bych zapomněla, velikost strany krychle byla 15 cm.

Výplň jsem si naštěstí kupovat nemusela - na praxi jsem si jí mohla vzít, kolik jsem jen potřebovala. V porovnáním s jejich spotřebou to nebylo nic. A ještě mi i zbylo.

Sranda byla u některých vzorů kostek. Takový detail člověku dojde teprve tehdy, až to dává dohromady. U kostky níže nebyl žádný problém, ale třeba u kostky pro lišku nebo pro hrocha už ano. Když jsem si nedávala pozor, přišila jsem si v rozích kousek suchého zipu k protější straně. A pak, když jsem to chtěla obrátit, nejenom, že to bylo špatně přišitý, občas to ani nešlo obrátit. Docela mě potrápily holky.

Jako další jsem šila packy. Zkoušela jsem je nejdřív s drápky z plsti, ale netušíte, jak strašně se to šilo. Stejně se říká, že v jednoduchosti je krása, no ne? Každopádně to byla ta nejjednodušší věc na celém zvířátku. Plus ještě ocásky.

Tak a konečně se podíváme na to nejzajímavější - na hlavu.

Výše jsou všechny části potřebné na lištičku. Vlastně ne všechny, ještě chybí fousky...

Tady jsou! Velmi důležitý detail :D

Nejprve jsem si připravila zadní část hlavy. Na plyš jsem našila kolečko suchého zipu a poté k okrajům připevnila tenký molitan. Nejsem si jistá, jak moc velkou funkci doopravdy měl, ale dávala jsem ho tam z toho důvodu, aby zadek hlavy byl trochu rovnější a všechno drželo tvar.

Pak jsem dala dokupy ouška. Dovnitř jsem vložila znovu molitan, aby držela tvar.

Další detaily byly čistě ruční záležitost. Očička a pusinky jsem vyšívala a přišívala bavlnkou, nic není lepené. Pak jsem musela okolní "srst" trochu zastříhnout, protože tu zdlouhavou práci moc zakrývala :D

Jeden tip, pokud někdy budete šít chlupaté látky - odhrňte si chlup ze švu, jinak si ho přišijete, a bude třeba ho ručně vytahovat.

A jak byla ta pohádka dál? Sešijete lištičce tlamičku, přistehujete ouška, přišijete přední část hlavičky k zadní části, necháte si tam otvor, zkontrolujete výsledek, odstraníte stehovku, dáte lištičce pořádně napapat umělé výplně, ručně zašijete otvor...

A z chlupatého čehosi vám vznikne krásná lištička!

Příště fotky ;)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lost Shadow Lost Shadow | Web | 12. února 2017 v 11:14 | Reagovat

juj, to je sladký a povedený :D a ta tlamička je úplně dokonalá

2 Haru 【春】 Haru 【春】 | 29. června 2017 v 13:53 | Reagovat

[1]: děkuji mockrát :-D

© 2008 - 2017 Soňa K. (Nakano Miharu / Haru / Sonia)
Design by Haru • Picture by Haru